Monday, July 4, 2011

Ada Kau Tahu Hati Aku ??

Kau tak bodoh. Kau jugak bukan pandai sangat. Kau tak lawa. Kau jugak tak hodoh. Kau tak sempurna. Tapi tak ada  cacat cela. Ada mulut. Memang ntuk bercakap. Tapi smpai bile kau nak cakap buruk orang? Tak puas lagi kau canang kain orang ini penuh najis? Kain orang itu koyak rabak. Kau sempurna ke? Kain kau bersih ke? Kain kau tak de compang camping ke? Sebelum kau bukak mulut, cermin dulu diri sendiri. Supaya nanti akhir cerita kau tak kan ditertawakan balik.

Baik bisukan diri. Bukan sebab takut. Tapi sebab tak nak silap. Bila salah cakap, kau boleh pusing balik? Kau, aku, ataupun mereka pun tak kan mampu. Bila bercakap beragak2 sikit. Jangan ikot sedap tekak. Jangan ikot sedap rase. Biar pandai beralas. Biar tahu berlapik. Hati orang terluka sebab kata-kata kau. Ada kau sedar? Ada kau perasan ? Kau tak takut 1 hari orang balas? Kau tak takot 1 hari orang lempar balik pada kau ? Nanti kau da jatuh terduduk, sape nk tolong kau? Sedangkan hidup kau cume nak cari musuh.

Kau hina aku. Kau ceca aku. Kau caci aku. Kau maki aku. Aku?? Aku diam. Duduk 1 sudut aku terima semua yang kau lempar pada aku. Lawan balik ??  Buat apa? Nanti orang nampak aku sama hina dan jijik macam kau. Aku diam bukan bermaksud aku suka kau buat macam tu. Aku juga mnusia. Aku juga ada perasaan. Aku terluka. Aku rasa cukup hina. Aku teruskan diam. Dengan harapan kau puas. Puas bila kau rasa kau menang.

Derita aku adalah kisah nyata. Derita aku adalah hasil mainan sandiawara kau. Nanah luka dihati aku, kau tak kan mampu ubat. Seksa aku harap kau puas bila kau saksikan. Lain dimulut aku. Tapi kau tahu apa yang ada dalam hati aku? Cukuplah tangan-tangan yang menghulurkan simpati. Aku terkedu lagi. Pilu hati aku cuma aku yang rasa. Datang dan pergi rasa itu akan hilang. Aku tak kan berhenti berharap.

Seandainya kau baca luahan aku, aku harap kau mengerti. Walaupun itu jauh sekali. Ada kau tahu hati aku ?

No comments:

Post a Comment