Monday, August 1, 2011

Liquor


Kau gila? Aku gila. Ye aku gila. Jom kita gila bersama-sama. Orang gila boleh kawan dengan orang gila je. Mane boleh kawan dengan orang normal. Nanti yang normal tu jadi gila sekali. Weyh sape nak jawab ha?  Kalau Malaysia boleh halalkan semua jenis benda. Sumpah aku da buat. Tapi apa guna Pencipta yang kat atas tu bagi kita kepale n akal fikiran? Untuk berfikir kan? Semua da xboleh jalan da. Semua sama je. Lansung tak ada perbezaan. Tapi kenapa masa mula2 dulu aku rasa lain? Lepas 3 bulan semua sama je.

Nama pun manusia. Manusia dengan janji memang serasi pada mula. Memang manusia suka berjanji nak sayang seorang je. Nak hidup sama-sama sampai mati. Alahaiii manis mulut. Tapi itu semua permainan kata-kata. Kau jangan taksub sangat dengan permainan kata-kata kau. Nanti kau yang sakit. Kau sakit sape susah?  Kau engat orang itu kesah? Dia ketawa kan kau lagi ada lah. Siap pijak-pijakkan kepala kau. Buat main futsal kata nya.

Aku da tidak boleh berfikir lagi. Buntu kepala otak aku. Macam bilik penuh penuh habuk. Lepas kau sapu 2-3 hari habuk tu ada balik. Penat je kau sapu. Tapi apa boleh buat. Nama pun sebuah kehidupan. Walaupun hati aku mati, aku masih jugak bernafas. Bernafas selagi mampu nak bernafas. Teruskan hidup walau hati aku mati. Teett..Tettt bunyi sms masuk. Ada aku kesah kau nak hantar sms kat aku? Sikit aku tak heran. Tak payah buat baik dengan aku lepas kau porak peranda kan hidup aku. Cukup la dengan semua drama dan propaganda kau.

Kau cari la orang lain eh. Ganti tempat aku. aku da penat. Betol ni. Aku bukan main-main. Memang aku da penat. Even orang kerja kerajaan pun ada pencen tau. Kau bagi aku pencen boleh? Aku tak main taik yang busuk macam kau selau main tuh. Aku geli !!

No comments:

Post a Comment