Sunday, August 14, 2011

Cuba tersenyum ~


If you were in my shoes, what will you do huh? Run away or stay? I am totally clueless. Help me. I'm begging. I know all of you taking a good care of me. Thank you very much. Your concern much aprreciated. But the fact is Im stuck at one level of snake game. Dont know what button to choose. Right ? Maybe left? or perhaps down? or the best way is going up? Not sure and asking myself back wether that the right decision or not. Regretting ??  To be frank, YES, I AM !!  But at this point, regretting things that I've done not helping me either. Mumbling alone..

Tepuk tangan semua. Aku STUCK.  Bak kata Zahiril Adzim  " Macam mana celaka pun hidup, kena teruskan"  Haiishhh ok chaiyok Rara. Kentalkan semangat kau yang da lembik ala-ala jeli ?  Hati pun da jadi batu kan?  Tapi pelik bin ajaib sebab airmata aku masih boleh mengalir lagi.  Terkejut.  Sangat-sangat tak sangka rupanya aku masih ada air mata ntuk dimengalirkan lagi.  Zahiril Adzim cakap lagi   " Persetankan apa orang nak cakap, Jangan jadikan semua itu nanah dan kudis dalam hati "    Ok aku mengaku memang dah taksub gila baca blog Zahiril Adzim.  Boleh duduk kat ofis dari pagi sampai tengahari semata-mata baca setiap isi dan butir hasil tulisan dia.  Aku jatuh cinta lagi sekali.  Bukan pada Zahiril Adzim yang hensem.  Ceh ceh cover lak, ok aku mengaku dengan hati yang jujur, dia memang hensem tapi that's not the point. I'm falling in love with his writting.
Adorable  ~

Jangan jadikan nanah dan kudis ?? Ohh amik scanner cepat.  Scan la hati aku.  Dulu nampak batu, sekarang nampak penuh luka-luka yang tak pernah kering.  Kering basah kering basah.  Silih berganti. Sakit ??  Aku tak tahu nak ekspressikan sakit itu macam mana.  Mungkin sudah immune walaupun belum pernah jumpa doktor pakar hati lagi.  Bak kata Junsu Syahan  " Kau yang membiarkan diri kau terus-terusan menjadi bodoh " Aku tak kuat macam kau la sayang.  Kau lain, aku lain. Kau kuat, hati aku lembik.  Bak kata abang hensem yang suruh kita makan sireh pahit tu, " Kita semua sama cuma jantina yang membezakan  dan juga penerimaan hati, jiwa dan perasaan "  Sireh itu pahit.  Sumpah pertama kali dalam hidup kunyah sireh secara live dan terus telan.  Dua tiga kali rasa nak muntahkan balik. Tapi bertahan ~

Baru sedar sebenarnya kepahitan sireh itu adalah sebenarnya kepahitan sepanjang perjalan hidup ini.  Bukan semua yang manis.  Bukan semua orang yang ada sekeliling kita ini jujur.  Bukan semua yang sayangkan kita itu betul-betul ikhlas. Bukan semua yang indah itu kekal.  Permainan dunia dan pergolakan perasaan.  Kau sendiri yang kawal hati, jiwa dan perasaan sendiri.  Jadi jangan salahkan orang lain andai kau yang sakit.  Kau sebenarnya yang membiarkan diri kau terusan sakit.  Aku mencari kekuatan.  Keyakinan sebenarnya.  Masih mencari.  Harap ''dia'' muncul cepat-cepat.  Aku da macam separuh nyawa terapung-apung kat udara.  Tapi yang pasti jangan sesekali kau pernah permainkan kesucian perkataan  " sayang "  itu.  Jangan mengaku sayang kalau itu bukan sebenrnya maksud kau.

Jangan hanya cuba memahami kesakitan, penderitaan dan penyeksaan yang aku alami. Tapi cuba la selami dan rasai sekali.  Aku sayang semua. Sayang yang benar-benar ikhlas datang dari hati aku yang penuh dengan luka-luka bernanah.

Aku sakit. 

No comments:

Post a Comment